Školka se nachází v obci Jíloviště, v těsném sousedství fotbalového hřiště. Má svou zahradu s herními prvky, nabízí se i možnost navštívit obecní hřiště a blízký les.
Díky svému umístění na okraji Brdských hor, jsou děti v úzkém kontaktu s přírodou.
Jedná se o nově postavenou, přízemní budovu s kapacitou 28 dětí. Škola poskytuje vzdělávání i stravování. Třída je vybavená dětským nábytkem, hračkami i pomůckami. Učitelky jsou plně kvalifikované a pracují s dětmi podle školního vzdělávacího plánu, který vychází z RVP PV a je vytvořen podle konkrétních podmínek školy.
Filozofie školy:
Harmonický rozvoj dítěte v bezpečném a pozitivně motivovaném prostředí s dostatkem podnětů a kladných vzorů. Osvojení si základů hodnot, na nichž je založená naše společnost. Kvalitní příprava dětí na další stupeň vzdělávání. Aby čas prožitý v mateřské škole byl pro dítě radostí, příjemnou zkušeností a zdrojem dobrých a spolehlivých základů do života i vzdělávání.
Vize
Předškolní výchova bude doplňovat rodinnou výchovu a v úzké vazbě na ni pomáhat zajistit dítěti prostředí s dostatkem mnohostranných a přiměřených podnětů k jeho aktivnímu rozvoji a učení. Předškolní vzdělávání bude smysluplně obohacovat denní program dítěte v průběhu jeho předškolních let a poskytovat dítěti odbornou péči. Bude usilovat, aby první vzdělávací krůčky dítěte byly stavěny na promyšleném, odborně podepřeném a lidsky i společensky hodnotném základě.
Bude rozvíjet osobnost dítěte, podporovat jeho tělesný rozvoj a zdraví, jeho osobní spokojenost a pohodu. Napomáhat mu v chápání okolního světa a motivovat je k dalšímu poznávání a učení, stejně tak i učit dítě žít ve společnosti ostatních a přibližovat mu normy a hodnoty touto společností uznávané.
ŠVP Mateřské školy Jíloviště je vypracován v souladu s RVP PV vydaného MŠMT a v souladu s obecně platnými právními předpisy.
- Akceptuje přirozená vývojová specifika dětí předškolního věku a promítá je do obsahu, forem a metod vzdělávání.
- Umožňuje rozvoj a vzdělávání každého jednotlivého dítěte v rozsahu jeho individuálních možností a potřeb. Součástí vzdělávání je tvorba portfolia dítěte, které umožňuje sledovat jeho rozvoj a pokroky a pracovat s ním podle osobnostně orientovaného modelu výchovy.
- Zaměřuje se na vytváření základů klíčových kompetencí dosažitelných v etapě předškolního vzdělávání.
- Využívá metody prožitkového a situačního učení, které jsou založeny na přímých zážitcích dítěte, podporují dětskou zvídavost a potřebu objevovat, podněcují radost dítěte z učení, jeho zájem poznávat a získávat nové zkušenosti a dovednosti.
Mise:
Dítě dosáhlo všechny požadované kompetence a je schopné pokračovat v dalším vzdělávání na vyšším stupni.
Dítě si vytvořilo základní elementární poznatky v interpersonálních a extrapersonálních oblastech.
Dítě chápe a respektuje hodnoty a normy uznávané naší společností.
Denní režim:
7.00 – 8.15 scházení dětí, volné hry, individuální práce s učitelkou
8.15 – 8.45 ranní cvičení, hygiena
8.45 – 9.00 svačina
9.00 – 10.00 řízené činnosti zaměřené na jednotlivé oblasti vzdělávání
10.00 – 12.00 pobyt venku – řízené vzdělávací činnosti, volné hry, tematické vycházky apod.
12.00 – 12.45 oběd, osobní hygiena
12.30- 13.00 vyzvedávání dětí
12.45 – 14.30 odpočinek dětí, klidový režim
14.30 – 14.45 svačina
14.45 – 17.00 vyzvedávání dětí, odpolední činnosti řízené učitelkou, pobyt na zahradě, odchod…